Při nákupu nad 999 Kč máte dopravu zdarma!zobrazit méně ZJISTIT VÍCE

zobrazit více ZJISTIT VÍCE

7 nejčastějších chyb v balení a jak jim předejít

V tomto článku rozebíráme nejčastější chyby, o kterých ze zkušenosti víme, že se jich naši zákazníci během balení dopouštějí. U každého bodu přidáváme rady, jako jim předcházet. Ale nebojte, balení není "raketová věda". Stačí dodržet pár jednoduchých principů a vaše produkty budou jako v bavlnce.

Obsah článku

1. Podceníte ochranu vašeho zboží
2. Plýtváte materiálem
3. Nejste ekologičtí nebo to nedáváte najevo
4. Vaše zásilka se špatně otevírá
5. Váš balíček je "no name"
6. Vaše zásilka nemá ploché stěny
7. Těžké a rozměrné zásilky nepřepravujete na paletě

chyby v balení

Radosti a strasti zásilek z e-shopů

Na on-line nákupech je hezké to těšení se na zboží. Pokaždé, když si objednáme z e-shopu, prožíváme takové „malé Vánoce“ během kterých však dárky nenosí Ježíšek ale pošťák nebo kurýr PPL. O to větší je však zklamání, když zboží dorazí ve špatném stavu či dokonce úplně rozbité. Špatný dojem také vzbudí poškozený obal nebo zbytečné metry fólie, které se špatně uklízí. Je zkrátka důležité vyvarovat se při balení ☝ školáckých chyb. Pojďme se blíže podívat, které to jsou.

1. Podceníte ochranu vašeho zboží - "underpacking"

Klasická chyba a proto ji začínáme. Podceníte rizika poškození obalu během přepravy a Vaše zboží dorazí zákazníkovi rozbité. Zákazník je naštvaný a Vy musíte vracet peníze nebo posílat zboží znovu. Vaší firmě to kazí pověst a máte spoustu práce navíc. A navíc úplně zbytečně. Nabídka obalových materiálů je v dnešní době natolik široká, že zaslat jde opravdu téměř cokoliv.

Z praxe soudního znalce v oboru přepravní balení

"Bohužel se stále setkávám při řešení škodních událostí s tím, že odesílatelé naprosto podcení provedení a kvalitu obalu a pak se složitě dohadují s přepravní společností na odškodném. Vina však bývá často na jejich straně.
Během doručování je s obaly manipulováno na dopravnících a jsou často překládány mezi depy a vozidly, a proto je nezbytné zboží ochránit výplňovými materiály, vytvořit deformační zóny a použít vhodný přepravní obal."

Ladislav Horčička
Ing. Ladislav Horčička, soudní znalec v přepravním balení

Naše doporučení:

Důležité je pamatovat si, že kvalitní obal se obvykle skládá z těchto tří součástí a ani jednu z nich nesmíte podcenit:

I. kvalitní vnější obal – nejčastěji kartonové krabice krabice nebo obálky
II. výplň nebo fixace dovnitř krabice
III. lepicí, ovinovací nebo vázací obalový materiál pro uzavření obalu

Ukázky poškození zboží z důvodu nevyhovujícího obalu:

2. Plýtváte materiálem - "overpacking"

Proslavil se tím hlavně Amazon, který kvůli rychlosti balení často obětuje „zdravý rozum“ a drobné zboží zabalí do absurdně velké krabice. Jedná se o typický příklad tzv. overpackingu. Můžeme ho definovat jako použití zbytečně velkého množství obalového materiálu. A to může znamenat třeba zbytečné metry výplňového papíru, „moře“ fixačních tělísek nebo „krabice v krabici, která je v krabici.“

aaa
obr.: reálný příklad plýtvání materiálem - pro zabalení kosmetiky byla použita absurdně velká krabice

Overpacking Vám vystavuje nelichotivou vizitku. Nejenže frustruje koncové zákazníky při rozbalování a zbavování se nepotřebného materiálu, ale také vrhá nepříznivé světlo na vaši společnost.

Obal, ve kterém zasíláte produkt, totiž o vás vytváří první dojem, a proto prožitek spojený s doručením a rozbalováním zásilky by měl být co nejpříjemnější. Overpacking nejen že negativně ovlivňuje zákazníky, ale také zvyšuje cenu za balení a mnohdy i za přepravu a doručení.

Naše doporučení


obr.: výškově nastavitelné krabice snadno rozměrově přizpůsobíte balenému zboží 

3. Nejste ekologičtí nebo to nedáváte najevo

Chováte se šetrně k životnímu prostředí? Skvělé! Komunikujete to na svých obalech? Ještě lépe!
Nebuďte zbytečně skromní. Pokud používáte ekologické obaly dejte to zákazníkům dostatečně najevo. Ekologie a marketing jdou totiž v dnešní době ruku v ruce.

obaly s ekologickým potiskem
obr.: ekologii musíte umět prodat

jak poznat ekologický obal

Jak ekologii komunikovat

Zákazníci na ekologii slyší a je to dobře. Pokud se držíte výše popsaných pravidel, rozhodně se tím zákazníkům pochlubte.

Potiskem. Jednobarevný potisk na bázi vody je ekologicky šetrný, proto ho využijte k označení obalů, které jsou příznivé životnímu prostředí.
Razítkem. Nechte si vyrobit razítko s ekologickým motivem a odpovídající obaly jednoduše orazítkujte. Hodně muziky za málo peněz.
Cedulkou nebo visačkou. Nechte si šikovným grafikem udělat jednoduchou cedulku nebo letáček a na něm popište vaší ekologickou vizi. Věřte nám, zákazníci to ocení a budou se k vám vracet.

komunikace ekologie
obr.: razítkem nebo visačkou lze nahradit potisk

4. Vaše zásilka se špatně otevírá

Přijde vám to jako maličkost? Tak si představte sami sebe v roli zákazníka. Těšíte se na zboží z vašeho oblíbeného e-shopu, jenže obal vám vzdoruje. A to je k vzteku. Lepicí páska nejde roztrhnout a fólie se smrštila do tlustého provazce. A když se konečně dostanete dovnitř krabice, vysypou se všude kolem výplňová tělíska a z koše přetéká bublinková fólie. Ne, takový způsob balení vám dobrou reklamu nedělá.

Naše doporučení

 obr.: krabici s perforovaným páskem otevřete doslova "raz, dva"

5. Váš balíček je "no name"- nenese vaší značku

Logo nebo jednoduchý slogan na obalu umí udělat divy. Prostřednictvím obrandovaného obalu jednoduše zvýšíte dosah vaší značky. Jde to velmi snadno. Jednoduchý potisk nebo lepicí páska s logem a vaše zásilka bude hned snadno rozpoznatelná.

krabice s potiskem
obr.: krabice s potiskem, kde zákazník hezky propojil grafiku se svým logem

Nezapomínejte také, že žádný zákazník se nerozhoduje pouze racionálně, ale zapojuje i emoce. Tak toho využijte a budujte citovou vazbu, k vašemu produktu, společnosti, značce. Komunikace prostřednictvím obalu by měla útočit na emoce, aby se během rozbalování cítili výjimečně. Zboží, které kupujeme, částečně vyjadřuje, kdo jsme. Pamatujte na to během navrhování prodejního i přepravního obalu.

Naše doporučení

  • Využijte potisku, abyste označili obal svým logem. Možností je mnoho. Zde na Eobalech nabízíme jak potisk obalů, tak potisk lepicích pásek. Neváhejte nás kontaktovat

krabice s potiskem AngryBeards
obr.: úspěch potisku závisí na povedené grafice a nápadu, pak si vystačíte i s jednobarevným provedením

6. Vaše zásilka nemá ploché stěny

Pokud je jedna nebo více stěn vaší zásilky vyboulená, nepůjde dobře stohovat. To může mít za následek časté pády celého balíku během přepravy. Nebo se i tak váš balík ocitne ve spodu stohu a může dojít k poškození vyboulené části.

Nutno také podotknout, že přepravní společnosti nemají rády zásilky nepravidelného tvaru. Důsledkem může být nestandardní manipulace, například mimo dopravníky a zpožděné doručení zásilky.

Naše doporučení


obr.: pokud zásilka nemá ploché stěny, může snadno dojít k jejich zhroucení

 7. Těžké a rozměrné zásilky nepřepravujete na paletě

Palety se používají pro manipulaci a přepravu zboží zcela běžně, spíše však v transportu zboží mezi výrobními firmami a velkoobchodníky (B2B). Za jejich přepravu si logistické společnosti účtují obvykle o něco vyšší částky, které jsou však zanedbatelné, když je porovnáme s případnými škodami za rozbité zboží.

Nejznámější jsou tzv. europalety, existuje ale i mnoho dalších typů palet, které mají oproti klasickým „eurovkám“ množství výhod.

Paletu použijte, jestliže je riziko, že by přepravní obal již náklad neunesl, nebo jestliže přepravujete větší množství stejně zabalených zásilek. Nezapomeňte však náklad k paletě důkladně připevnit použitím například stretch fólie nebo vázacích pásek.

krabice na paletě
obr.: aby byla paletizace provedena správně, budete potřebovat vázací pásky nebo fólie, proložky a hrany

Naposledy navštívené