Vážení zákazníci, z důvodu velkého množství objednávek se dodání objednaného zboží může mírně prodloužit. Děkujeme za pochopení.zobrazit méně

zobrazit více

3 nejčastější chyby v balení a jak se jich vyvarovat

Na on-line nákupech je hezké to těšení se na zboží. Pokaždé, když si objednáme z e-shopu, prožíváme takové „malé Vánoce“ během kterých však dárky nenosí Ježíšek ale pošťák nebo kurýr PPL. O to větší je však zklamání, když zboží dorazí ve špatném stavu či dokonce úplně rozbité. Špatný dojem také vzbudí poškozený obal nebo zbytečné metry fólie, které se špatně uklízí. Je zkrátka důležité vyvarovat se při balení školáckých chyb. Pojďme se blíže podívat, které to jsou.

Overpackaging – nadměrné balení

Proslavil se tím hlavně Amazon, který kvůli rychlosti balení často obětuje „zdravý rozum“ a drobné zboží zabalí do absurdně velké krabice. Jedná se o typický příklad overpackagingu. Můžeme ho definovat jako použití zbytečně velkého množství obalového materiálu. A to může znamenat třeba zbytečné metry výplňového papíru, „moře“ fixačních tělísek nebo „krabice v krabici, která je v krabici.“

Overpackaging Vám vystavuje nelichotivou vizitku. Nejenže frustruje koncové zákazníky při rozbalování a zbavování se nepotřebného materiálu, ale také vrhá nepříznivé světlo na vaši společnost a její „zájem“ o životní prostředí.

Obal, ve kterém zasíláte produkt, totiž o vás vytváří první dojem, a proto prožitek spojený s doručením a rozbalováním zásilky by měl být co nejpříjemnější. Overpackaging nejen že negativně ovlivňuje zákazníky, ale také zvyšuje cenu za balení a mnohdy i za přepravu a doručení.

Jak se toho vyvarovat:

Under protecting– nedostatečná ochrana

Klasická chyba. Podceníte rizika poškození obalu během přepravy a Vaše zboží dorazí zákazníkovi rozbité. Zákazník je naštvaný a Vy musíte vracet peníze nebo posílat zboží znovu. Vaší firmě to kazí pověst a máte spoustu práce navíc. A navíc úplně zbytečně. Nabídka obalových materiálů je v dnešní době natolik široká, že zaslat jde opravdu téměř cokoliv.

A na co všechno musíte Vaši zásilku připravit? Toto jsou rizika, kterým bude čelit během přepravy běžnou přepravní společností.

Pády

S Vaší zásilkou se bude manipulovat prostřednictvím dopravníků. To sebou přináší rizika nárazů a pádů. Během ruční manipulace pak také může dojít (ať už úmyslně nebo ne) k upuštění balíku nebo nešetrné manipulaci. Riziko pádu balíku na jeho spodní hranu je 70%!

Vibrace

Během přepravy náklad vibruje, může dojít k poškrábání skla, lakovaných nebo jinak citlivých povrchů. Hrozí také riziko odzátkování nebo odvíčkování nekvalitně uzavřených nádob.

Stohování – zatížení zásilek

Počítejte s častým překládáním a stohováním spolu s ostatními zásilkami. Stoh balíků může být až 2,5 m vysoký a několik desítek kilogramů těžký.

Jak se toho vyvarovat:

Důležité je pamatovat si, že kvalitní obal se obvykle skládá z těchto 3 součástí a ani jednu z nich nesmíte podcenit:

1. kvalitní vnější obal – nejčastěji krabice nebo obálka
2. výplň nebo fixace dovnitř krabice

3. lepicí, ovinovací nebo vázací prostředek pro uzavření obalu

Unboxing – požitek z rozbalování

Na první dojmu záleží. V životě i během rozbalování zásilky. Tak neudělejte tu chybu, že rozbalování podceníte.

V dnešní době, kdy mezi e-shopy panuje velká konkurence, je důležité odlišit se a budovat vztah ke své značce. Byť to zní jako otřepaná marketingová fráze, je opravdu důležité, aby si zákazníci váš e-shop zapamatovali a ještě lépe, aby ho měli spojený s příjemným prožitkem během rozbalování balíčku, který z e-shopu obdrželi. A platí to i pro zboží, které samo o sobě neplní dekorativní účely. Nikomu se nechce zápolit s dlouhými metry fólií a obtížně pronikat do krabice.

Ideální kombinací pro příjemné rozbalování je vnější obal ze zabudovanou perforací nebo odtrhávacím proužkem a vhodně zvolený výplňový materiál dovnitř krabice. Výplně se dají i kombinovat, můžete například zboží obalit hedvábným papírem a celý vnitřek obalu vysypat materiálem Sizzlepak.

Nezapomínejte na detaily

Možná to budou právě drobná vylepšení, díky kterým si Vás zákazníci zapamatují a příště nakoupí znovu u Vás. Mezi tyto detaily patří např. visačky s milým vzkazem, razítka osvědčující kvalitu zboží nebo samolepky s logem Vašeho e-shopu. Fantazii se meze nekladou.

Jak se vyvarovat negativního zážitku z unboxingu

  • Snažte se proces rozbalování svým zákazníkům co nejvíce ulehčit vhodnou krabicí a výplňovým materiálem
  • Odlište se od konkurence pomocí detailů